torsdag, februari 02, 2006

Utmaningen

Ok, jag har fått en utmaning, men den tar slut här. Inte för att jag har något principiellt emot att sprida utmaningar, mer för att alla de jag läser har svarat på någon form av utmaning och jag vill inte vara tjatig.

Här är alltså fem pinsamma fakta om mig. Håll till godo, särskilt Villervalla:

Jag kan inte stå emot tester på nätet.
Jag är 36% homosexuell, min hundpersonlighet är cockerspaniel privat och terrier på jobbet. Jag har gjort puritytestet, men minns tyvärr inte längre hur kinky jag var (förmodligen inte särskilt).

Jag är extraprisberoende. Jag åker/cyklar/promenerar gärna flera kilometer extra, bara för att jag har fått ett reklamblad med extrapris. Jag har två frysar knökfulla med billigt kött, billiga falukorvar, Julskinkor för halva priset (som jag gör sallad på till sommaren), det senaste fyndet är 1,4 kilo leverpastej för 25 kronor.

Som ett tillägg till ovanstående, anser jag att det är avkopplande att ströva runt i mataffärer, jag har ännu inte träffat någon som inte blir otålig i mitt sällskap när det gäller att handla mat. Jag vet dessutom exakt vad olika varor kostar i olika butiker.

Jag är barnsligt förtjust i Fantasylitteratur (lite pinsamt när den står på "litteratur för unga vuxna" hyllan i biblioteket). Jag skrattar högt åt Terry Pratchett, jag får tårar i ögonen av Robin Hobb, jag slukar Robert Jordan, David Eddings och jag kan lugnt lägga allt åt sidan, som förförra helgen och vräka i mig tvåtusen sidor på några dagar.

Jag är patologiskt oförmögen att hålla rent omkring mig. Jag kan ibland se mig själv utifrån när jag släpper en påse på golvet eller kastar kläder i soffan och undra, "men varför?" Sedan låter jag bara sakerna ligga. Der här skapar rent traumatiska situationer när jag väl blrjar plocka undan, det är oerhört energitömmande. Underligt nog, är jag noggrannare att plocka undan efter mig hos andra (bäst att tillägga).

Inga kommentarer: