måndag, april 21, 2008

Egoboost

Jag Har Cyklat Om En Moped! Fatta!!!

Han kom in på vägen cirka 100 meter före mig. Jag hade bra flyt och trampade på utan att låtsas om honom. Tills jag märkte att jag faktiskt kom närmare. Det var fortfarande rätt osannolikt, så jag höll mig kall och höll bara farten. Vid varje uppförsbacke tog jag in på honom. Uppförsbacke!!! Till slut, efter cirka 600 meter trampade jag till och körde om. I Uppförsbacke! Strax före krönet!

Jag lyckades hålla undan i ytterligare 300 meter då jag svängde av och uppenbarligen lever jag fortfarande så att jag kan berätta om det. Än är det krut i gubben...

3 kommentarer:

dyermaker sa...

HAHA! Way to go, farbror!

(Lite samma känsla som när jag GÅR förbi slöjoggare och stavgångare. ;-)

Ulrika sa...

Hahaha lysande!!! Du gjorde väl V-tecken när du passerat? ;-)

Silke sa...

Dyer: Slöjoggare är jag med på, men stavgångare räknas inte, det är ju en pensionärs"sport" ;-)

Ulrika: Jag gjorde "The Royal Wave", mer fixade jag inte...