måndag, september 08, 2008

Priset...

Intressant att läsa den här historien efter min förra utgjutelse. Jag kände mig precis som den där tanten men eftersom jag helst undviker att konfrontera människor som inte har påverkan på situationen gnäller jag hellre här. Eftersom jag är en kalenderbitare när det gäller priser, vill jag härmed meddela att i min butik så höjde man från 12.50 till 16.90, dvs 35% för samma mjölk. Vilket jag tycker är ohemult. Alltså kommer jag fortsättningsvis att köpa den från Lidl där man inte har höjt priset alls.

I prismedvetenhetens namn ugnsrostar jag morötter (som just nu kostar en tredjedel av kilopriset för potatis) och blandar dem med squash och favabönor. Jag kryddar med kummin och lägger ett isterband i formen de sista tjugo minuterna. Safterna från isterbandet får smaksätta och binda grönsaksrostet.

Fransk senap till.

4 kommentarer:

Marie sa...

Men alltså....är det bara i min webbläsare det blivit helskum färg på sidan? (Bannern jättefin, dock) Ser liksom inte texten nästan?

Silke sa...

Bannern är som tänkt och färgerna är lite mer "höstiga" (?)

Marie sa...

Det är så höstigt att vi med kvadrantanopsi ser dåligt :)

Silke sa...

Men påverkar det även kontrasten i de fält där du ser eller är det bara lättare att missa? Fick du mailet med M:s adress förresten?