fredag, juli 16, 2010

Första kvällen

M har dragit till någons land, så jag har den första kvällen på min semester alldeles för mig själv. Klockan fyra är jag klar på jobbet och kan åka hem. Jag monterar ihop min nylagade cykel och drar till stranden. Simmar några hundra meter, läser lite bok tills jag blir riktigt sugen på att äta något.
Hemma väntar en kronärtskocka och en liten flaska champagne. Jag vispar ihop lite majonnäs. Senare vispar jag ihop lite grädde och äter med de jordgubbar jag lägger in i burken med sockerlag, de som blir över från jordgubbsaskarna.

4 kommentarer:

magda sa...

Jag har just avverkat min första lediga vecka. Har det allmänt tokskönt och önskar dig detsamma!

Silke sa...

Tack för det, ska bara landa, så blir det kanon!

Ulrika sa...

Intressant koncept. Jag är säker på att det finns något liknande i Stockholm, vet du?

http://saltistjejen.blogspot.com/2010/07/matupplevelse.html

Silke sa...

Det närmaste är nog dessa två. Jag skulle välja Mistral...
http://matalskaren.taffel.se/2010/07/17/personligt-mistral-vs-frantzenlindeberg-1-1/