söndag, december 25, 2005

...dopparedagen

Julklapp till M



Julklapp till mig

Det är full fart på den lokala puben, sent på kvällen när vi går förbi med Ikeapåsen full av julklappar. Blir lite förvånad, trodde att allting slog igen på julafton, men att det är fest på gång bekräftas när jag blir väckt av två högljudda sällskap utanför, det ena strax efter ett, det andra vid halv fem. Vaknar till, försöker skölja ner den monumentala halsbrännan med vatten, somnar igen och blir väckt av Dotter som vill ha hjälp med att installera sin julklapp, Sims2 - Nightlife extension, lyckligtvis inte tidigare än strax efter nio.

I år fick vi inte åka gratis på bussen hem, kanske har barnen blivit för stora för att lyckas väcka någon julstämning hos SL:s busschaufförer. Annars var allt som det skulle hemma hos mamma och pappa. Jag åt för mycket av fisken och potatissalladen, ingen Norénstämmning infann sig, jag tror att alla hade ganska trevligt.

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag hoppas fisken var vänd mot Düsseldorf när den togs av daga?

Hihihihiiiiii.....det var delar av min karpstory.

Äh, jag orkar inte hålla mig, såhär var det: En av mina kursare jobbar understundom extra på ett stort ICA i Uppsalatrakten. Tydligen tillhandahåller de servicen "pinfärsk karp", tillika avlivande av denna vid inköp om kunden så önskar. Hur som helst lurade han i en sextonårig annan extraarbetare att då karpkraken slås ihjäl ska den vara vänd mot just Düsseldorf, av nån slags religiös hänsyn.

Var inte det VANSINNIGT roligt?!

Marie sa...

....och jag gillar din julklapp. Vad är det för nåt?

Marie sa...

Och jo! Som om det inte vore nog roligt: Min kursare som är roten till alltihop är tillika svårt frikyrklig (pingst tror jag) och det gladde mig så fantastiskt att han hade den typen av humor!