lördag, juli 21, 2007

50+40+50+30



Vädret är inte direkt badvänligt, men idealiskt för cykel. Jag trampar bort eventuella spår av knödel, öl och anka. Både på invanda rutter och nya. Försöker hitta nya spår, cyklar norrut till Upplands Väsby, nästan till Rosersberg. Mina kartor räcker inte så långt, jag tar smörpapper, lägger över bildskärmen och kalkerar Eniros kartor med blyerts. Det gick bra, jag hittade till Runsa genom fantastiskt landskap, där idylliska hus i flermiljonklassen gömde sig mellan skog och äng tillsammans med senaste Mercedes och BMW.

På kvällen gör jag en salsa på nektarin, röd paprika, röd jalapeño , lime (skal och saft) och massor av koriander. Till barnens glädje blir det också guacamole (mosad med gaffel så att det blir klimpar i avocadon). Till det serverar jag räkor och baguette.

Sifforna anger sträckorna onsdag-lördag.

Inga kommentarer: