torsdag, november 22, 2007

Ett litet steg

Ett beslut som äntligen gick igenom gör att arbetssituationen känns bättre än på länge. De senaste veckornas karusell snurrar nu lite långsammare, åtminstone ett par dagar.

Åker tidigt till föräldrautbildningen på BUP. Det är tredje gången och det blir mer och mer av ett erfarenhetsutbyte mellan föräldrarna än att kursledarna tillför något. Vi pratar erfarenhet av medicin, skola och skrattar åt våra tillkortakommanden i den ständiga dragkampen mellan våra starka och egensinnig barn.

Efteråt sätter jag Eva Dahlgren i lurarna och tar en lång promenad. JLS har lyft igen, ingen haka i gruset längre. Det pirrar och kryper i hela kroppen när livet kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Ruskigt stiliga bestick. Jag har också skaffat nya, fast köpta på second hand. Du vet, klassiska med svarta skaft med infällda runda "nitar". Riktigt goda att äta med och skön tyngd i handen.
Skönt att JLS har lyft igen (fast jag är inte riktigt säker på vad JLS står för, men jag har ju mina aningar...:-)

Marie sa...

JLS rules! :)