lördag, november 15, 2008

Du vet att det blir en fantastisk dag när...

En kvinna tränger sig före i kön på Willis med ett paket toapapper och säger i insmickrande ton "Får jag bara ta den här, här är pengarna" och jag frågar inte om hennes tid är dyrbarare än alla andras utan biter ihop.

En man ställer sig på handikapplatsen närmast affären, skuttar ur bilen, lämnar sin son i sätet och jag låter bli att kommentera det underverk som uppenbarligen skett.

En bil kör ut på en 70-väg tio meter framför mig och envisas hålla 50 de närmaste fem kilometrarna och jag kör inte om.

Dåligt humör? Moi??!!

Tänker i alla fall berika gåsamiddagen jag är bjuden på med en Pannacotta med äppel- och röd grapefruktkompott. Det borde ge tillräcklig twist på "en efterrätt med äpple" för att tillfredsställa mitt ego.

Update: Klockan är halv fem, vi ska åka till middagen halv sex, tror ni att pannacottahelvetet - två liter i en form har stelnat??!

Inga kommentarer: