onsdag, november 05, 2008

Lite av varje som vanligt



Hösten far förbi så fort att allting känns suddigt. Euforin är kortlivad när veckan fylls av aktiviter som inte gör någon människa gott. Då är det skönt när en så enkel sak som en pumpa på fredag kväll sysselsätter Son och Dotter i timmar. Jag får också vara med. Deras önskemat är helstekt fläskfilé med svampsås och de bästa potatisklyftorna. Min önskemat är lutfisk med en tysk pinot noir som jag aldrig skulle kunna övertala italofila M att dela med mig. "Gräsigt" är det ord hon använder och det är inte i positiv mening. Till lutfisken är det dock perfekt. Som vanligt äter jag ohemula mängder. Hela paketet på 700 gram går åt

Jag tar också upp cyklandet efter förkylningsperioderna. För att motivera mig har jag köpt en enorm cykellykta med 56 lysdioder för att kunna lysa mig väg genom skogen. Det funkar fint, även om det kan bli väl spännande när dimman faller ner och det känns som att cykla i mjölk. När jag kommer hem är handskarna och jackan täckta med rimfrost och det droppar från ögonbrynen. Kläderna jag köpte förra året gör ett bra jobb med att hålla kylan borta.

En dag till på jobbet, sedan åker M och jag till Glasriket och tillbringar en långhelg bland Rislycke Tokar.

Inga kommentarer: