fredag, juli 10, 2009

Livstecken

Den ljushåriga flickan före mig i säkerhetskontrollen ser alldeles förkrossad ut, tårarna rinner utan att hon kan hejda det. När jag ser henne nästa gång utanför gaten fortsätter de att rinna. Undrar vad för vardagstragedi som har drabbat henne. Själv har jag fått lära mig att man behöver visum till landet down under - hurra för den moderna tekniken, det går att fixa på 5 minuter. Livet är fullt av överraskningar.
Tar farväl av M på flygplatsen, hon skall till Italien, 26 grader och sol. Själv byter jag ut en regnig och kall tillvaro mot en annan - men jag får se operahuset!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hehe ops.. jag hade kunnat berätta att du behöver visum. Helt fånigt egentligen.. tror dom bara vill ha pengar :-P

Silke sa...

Eller hur! Jag fick en liten postit med ett nummer, det tog 5 minuter och kostade 250:-