måndag, mars 12, 2007

Sentimenti

Ok, ok, jag är en sentimental tönt, men jag blir alldeles varm av "Leende guldbruna ögon". Hela serien _är_ dansband, målat i rosa och jag sitter i soffan och fånler för mig själv efter en av de fullständigt sanslösa arbetsdagar som just nu aldrig verkar ta slut.

När jag kom hem hittade jag en bukett tulpaner och en chokladask med mörk choklad. En liten handskriven lapp sa "Grattis i efterskott pappa, vi älskar dig". Bara för att jag påminde dem om att Mamma fyllde i dag och att de kanske skulle fixa en blomma till henne. Dom är förbaskat gosiga ibland. Ofta.

Tröttpå olagad mat köper jag en purjolök, vita bönor i glasburk, potatis och avocado. Fräser purjolöken försiktigt i olivolja, blandar med bönor, nästan färdigkokt potatis och avocado till en ljummen sallad. Det går säkert att krydda med salt, peppar, persilja eller annan krydda, men jag nöjer mig med den milda friska smaken av några droppar citron.

Inga kommentarer: