onsdag, april 11, 2007

Små förändringar

Åh vad skönt, det riktigt ilar när jag får höra män och kvinnor i komplett samförstånd om kvinnors tankeförmåga. Man till två kvinnnor: "Ibland förstår man inte hur ni tänker - eller... (han samlar sig för poängen) vad ni tänker med!". Båda kvinnorna skrattar med - jaa, jag undrar ju själv ibland asså... Med en sån total försåelse mellan könen blir feminismen överflödig. Jag vänder mig inte om, känner bara en vag obehagskänsla i ryggen när jag passerat sällskapet.

Efter fyra dagars ledighet blir det flyg på låg höjd igen. Fyra möten på fem timmar inklusive lunchmöte, jag får i alla fall en sallad som jag lyckas klämma i mig mellan orden. Balansverktyget heter cykel. Förra veckan fyra dagar plus en utflykt med Son till Ulriksdal på påskdagen, en tur på totalt 30 kilometer. Bra med lagom stora barn, fortfarande hyfsat intresserade av att vara tillsammans med pappa, klagar inte över längre cykelturer och går att muta med glass. Vi var ett otroligt dåligt föredöme på Ulriksdal, jag ställde mig i kön och sa högt till Son att gå och välja en glass, varpå alla barnen som var med uppmärksammande glassboxen och inledde egna förhandlingar. Jag kunde föreställa mig vad deras föräldrar tyckte om mig, även om det inte verkade gå så bra.

Det händer saker längs med cykelrutten varje dag. I går såg jag ett fält med djupblå Skylla, i dag en lite tveksam Forsythia som har börjat blomma. Ett fåtal buskar har börjat få musöron (eller är det bara björk man säger det om?). Även min kropp börjar må bättre dag för dag. Ryggvärken börjar ge med sig, jag stretchar ivrigt för att få knutorna att lösa sig och det är inte lika plågsamt pinsamt långsamt att ta sig fram. Dock är det en bit kvar till en form som kan kallas bra. Det är också en bit kvar till ett magomfång som inte hänger för mycket över skärpet. Jag äter mycket magerfrön (psyllium) och tuggar på salta rostade kikärter när suget kommer på. Nu "Men in Trees"

Inga kommentarer: