tisdag, mars 03, 2009

En dag som alla andra

Badrummet kom tillbaka, lagom som en födelsedagspresent. Inte ett pip från barnen ända tills jag hintade ganska grovt varpå de båda blängde till på mig i sällsynt samförstånd och sa i kör "vi vet - vänta bara".
En intressant påminnelse om att livet går vidare var min mamma som sa grattis och kunde hon få en midag till födelsedagspresent på hennes födelsedag om två veckor allt i samma andetag. Det är helt okej, hon lät skamlöst glad över det och vid 78 är det henne väl unt.

6 kommentarer:

Marie sa...

Heja mamman - och grattis i efterskott! :)

(Det där med att ha korvinkråm i färs ska prövas pronto! Gjorde en suverän gryta på högrev och chorizo för ett tag sen, kokade lääänge, drog i kylskåp nåt dygn därefter, blev supermört (korven upplöstes) med fantastiskt sting.
En kôrv är alltid en kôrv!:))

Ulrika sa...

Hahahaha!! Grattis i efterskott! Jag har varit ute i skogen utan internet i flera dagar.. hehe desperat! :-P

Så har du väntat färdigt dårå? Jag är nyfis!

// Ulrika

Ulrika sa...

Hej, jag har hittat en blogg som jag tror faller din humor i smaken... http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/

Ha så skoj!

Silke sa...

Tack för grattis!
Mårr, tror det är skillnad på kôrv å chorizo.
U - skogen? Fick du se nån alligator?

Marie sa...

Meh. Petikörvmeter.

Silke sa...

det HÄR är kôrv och inget peti:) http://www.matklubben.se/recept/vaermlandskorv_svartkorv__50407.html