måndag, februari 25, 2013

Jag skriver - alltså existerar jag

Färger är bra, den får stå nära mig när jag är hemma och på ett dragigt ställe när jag jobbar. Då räcker den längre. När jag är på blomsteraffären dit vi brukar gå, undrar jag om alla andra utom jag vet att vi är historia. Ingen nämner längre hennes namn, hon som äger butiken undrar försiktigt om jag skall ha dem själv eller "tillsammans med någon". Det känns... ensamt, men om man har haft en röd tråd till någon i nio år, så måste man tillåta sig att känna sig ensam.
 
Att tillbringa delar av dagen med att övertyga sina medarbetare om att de skall göra saker de känner sig tveksamma till och få det att fungera är en mycket välkommen distraktion.
 
Dom gillade min kaka också.

1 kommentar:

magda sa...

Tulpaner är en utmärkt form av självmedicinering! Må du ha en bra och skön dag! Snart är det vår!