lördag, februari 23, 2013

Lördag

I dag vaknade jag tidigt, men inte mitt i natten som de sista månaderna. Det är mer ett tecken på utmattning än något annat. Jag måste närma mig elefanten lite försiktigare, den är fortfarande väldigt påtaglig och äter upp all energi..
Eftersom jag var tidig, hann jag fram till Moderna Museet strax efter öppning. Jag vill gärna se Hilma af Klint, men vill också gärna ha utrymme för att kunna ta in målningarna utan att folk springer i vägen hela tiden. Det var tur, hon behöver tid att ta in. Dels är jag inte riktigt bekant med hennes symboler, och hennes målningar är ganska subtila för att vara abstrakta konstverk.

Efteråt tar jag en fika på kulturhuset, går förbi Hötorgshallen där jag köper en substansiell köttbit innan jag åker hem.
På vägen från tåget går jag förbi blomsteraffären och köper de finaste tulpaner de har. Jag bakar en citronkaka, mitt bidrag till en fika i morgon. Senare gör jag en biff och bea och dricker lite bordeaux till.
Dagens soundtrack: Maryam

1 kommentar:

magda sa...

Fin lördag. Målningarna ser spännande ut. jag ser att de hänger till 26/5. Med lite tur hinner jag se dem.

Bra att du köpte tulpaner, förresten!