söndag, oktober 23, 2005

En helg


Natten mellan fredag och lördag, sov jag tio timmar i sträck, utan att vakna en enda gång. Jag kan faktiskt inte minnas en enda sådan natt på tre år. Om det var det lilla glaset Benriach som gjorde det, så kommer jag garanterat se till att det alltid finns en flaska hemma oavsett kostnad.

Eftersom Dotter blir/blev 13 på söndagen och det skulle vara kalas, var jag tvungen att ta itu med städning, något som för mig är en oerhört traumatisk upplevelse. Jag har uppenbarligen inte kommit så långt i livet att jag anser städning kontemplativ, det blir mest ett ständigt undvikande, vilket självklart resulterar i att mycket lite blir gjort, vilket bidrar till traumat.

Jag blev i alla fall klar, till söndag förmiddag, och kunde tillsammans med dotter sätta igång med hennes önskade pannkakstårta. Jag skulle få göra pannkakorna, hon fyllningen (som bestod av lime/jordgubbskesella). Det blev en ganska häftig tårta med lager av kesella, en röra av frusna fordgubbar och jordgubbsmarmelad sammanhållet med mjuk maräng på kanterna som jag brände brunflammig med min blåslampa till barnens stora förtjusning.

Efter firandet där jag ledde allsången och sjöng jättehögt, bara för glädjen att se Dotters min (piiiiiiiinnnnnnssssaaammmm) gick barnen till mamma och jag sitter kvar här i den rena men tomma och tysta lägenheten och borde egentligen njuta...

1 kommentar:

Marie sa...

Bild på både dig och pannkakstårtan - oh happy day! ;)