onsdag, oktober 05, 2005

Spätzle...

...kokt sötsyrlig kål och fläskstek fick jag för mig att göra. Inte utan att jag undrar över mig själv när jag efter en lång fullständigt uttömmande dag finner mig stå och gröpa ur deg med tesked och klicka ner den i en kastrull med kokande vatten, för att sedan hålsleva upp den och steka den, samtidigt som Barnen stryker runt och ser lagom misstänksamma ut. - Pasta!!??? Det ser inte ut som pasta - Blää! Till slut visar det sig att de gillar spätzlen, kålen tvingar jag i dem åtminstone en sked av under vilda (roliga) diskussioner, men den visste jag ju att den var för mig själv.

Underbart gott var det i alla fall och jag känner att jag har åstadkommit något handfast till skillnad från jobbet just nu. Den stora urladdningen är torsdag fredag lördag och sedan semester. Det är bara att bita ihop.

Inga kommentarer: