söndag, oktober 09, 2005

Virvlar

Solen lyser vackert på höstfärgerna och jag blir alldeles blöt om fötterna där jag går över ängen med Son som ska vara med på en scouttillställning. (Alla mina engelska kollegor tycker att det är fusk, när man i svenska språket slår ihop ett eller flera ord och på så sätt får ett nytt.)

Vi gick upp kvart i sju på en söndag(!) tog pendeln klockan åtta och hade lyckats blöta ner fötterna tio minuter senare. Åker hem igen efter att ha vinkat hejdå, får vänta nästan en halvtimme på stationen. Ett ögonblick av lugn och ro, jag sitter och läser en bok, njuter av att tiden just då går väldigt långsamt.

Nästa åtagande är Dotter som ska träna i Karlberg, men det är inte förrän mitt på dagen. När jag nu kommer hem, sover hon fortfarande, det är bra. Det blir svårare och svårare att ha egen tid, när hon börjar lägga sig nästan lika sent som jag, ibland vill jag gå och lägga mig före, men kan liksom inte riktigt släppa taget, hon är ju fortfarande bara tolv (i två veckor till).

I går klockan sex sa jag adjö till den sista deltagaren i den tillställning som var kulmen på de sista veckornas hektiska jobb. Kom hem därifrån så spänd att jag hoppade högt när M skulle ta i mig. Dock är jag är nu officiellt på semester. Efter att ha lämnat barnen i kväll, ska jag packa och åka okristligt tidigt måndag morgon. Det gör inget, det är 24 grader i Lissabon.

1 kommentar:

Marie sa...

Åååååå lyllos! Hur länge?! Är du kanske redan hemma?