tisdag, januari 24, 2006

Projektvecka

Barnen har sina projektveckor, det betyder att jag har fullt om kvällarna att jaga in det som de inte hinner med i skolan. Det är faktiskt inte så illa. Son försöker ta reda på vad som händer med Ugnsrengöring i naturen och kämpar med vad som är basiskt och hur det förhåller sig till syra. Dotter ska skriva en resekatalog(?) för planeterna i solsystemet. Vi pratar tryck och värme och frånvaron av den. Det är skönt att se att jag fortfarande kan bidra.
Tyvärr ligger jag sjukt långt ifrån var jag borde vara i jobbet och det är inte läge att komma ikapp på kvällarna. Försöker att prioritera stenhårt, särskilt på kvällen innan - enda sättet att sova på nätterna.

Jag har i alla fall köpt bil. M och jag ska inte flytta ihop, men vi ska dela bil. Vad blir vi då - Sambil? Bilbo? Den gamla farbrorn som sålde den glömde att säga att bromsrören var så rostiga att de gick läck andra gången jag körde den. Den har kommit ifrån verkstan, bilen är bra, priset är bra, jag valde att fixa den i stället för att försöka utnyttja de (nästan obefintliga) rättigheter jag har som privat bilköpare. Hoppas jag valde rätt.

Vad det blev? En röd Suzuki Swift årsmodell 94.

Inga kommentarer: