måndag, september 25, 2006

Livskvalitet



Det är att på vägen hem från jobbet kliva av cykeln för en liten skogspromenad och plocka tillräckligt med svamp för ett skrovmål. Jag fräser upp den i smör tillsammans med lite lök, knäcker två ägg i och rör till en krämig massa. Det ser ut som något hunden fått ur sig i sina sämsta stunder, men det är gott som attan, gärna tillsammans med grovt bröd. När jag var barn var detta ett sällsynt nöje, ägg var dyrt (när det fanns) och svamp fick man vara morgonpigg för att få. Vissa somrar fick jag bo på landet där värden hade egna höns och jag fick ströva i skogen på egen hand och leta små sammetssoppar som mormor gjorde i ordning.

Eftersom jag numera bytt videon mot ett TV-kort i datorn, behövdes det mer diskutrymme. Det ger också tillfälle att börja sortera och ordna. Just nu håller jag på att kopiera alla bilder jag har spridda till ett och samma ställe. Tittar på Reykjavik, Köpenhamn, Lissabon, Prag - Vill snart igen.

Inga kommentarer: