fredag, juni 20, 2008

Pedaldieten


Även jag vill bidra till den sjukligt mångfaldiga dietfloran. Det är mycket enkelt: Ät vad du vill och gå ner i vikt. Fantastiskt bekvämt så här i midsommartider. Den lilla haken är förstås att man skall tillbringa en tid i sadeln. Tio mil i veckan och jag garanterar viktförlust med eller utan kolhydrater. Själv har jag snart avverkat det dubbla, bara för att vara på den säkra sidan. Och för att det är vansinnigt skönt.

I kväll kommer M och vi ska ägna oss åt sillfrossa. Det finns massor med färskpotatis i liten storlek, och jag har gjort egna inläggningar som bygger på matjessill och som kan göras inom några timmar. Förutom vanlig matjes med gräddfil och gräslök, har jag gjort krämig ruccolasill och matjessill med limemarinerade grönsaker. Den sistnämnda blir ännu bättre om man blandar i färsk koriander innan serveringen. Kallsupen är i kylen, tillsammans med några Jämtlands Pilgrim.

Det blir givetvis jordgubbar till efterrätt.

Inga kommentarer: