söndag, april 14, 2013

Egen helg











Jag går till Karin i blomsterbutiken. Vi pratar citronkakor och jag köper blåa och vita pärlhyacinter som ska få manifestera våren i vardagsrummet.
Veckan har satt perspektiv på en del saker. När man går bredvid en mamma som - förlamad i halva kroppen - oförtrutet skjuter sin rollator i korridorerna samtidigt som en ström av ord, de flesta obegripliga kommer ur hennes mun, något hon själv märker då och då, så blir andra känslor... mindre viktiga.

Har inte någon större lust att gå någonstans utan provianterar kött, bondbönor och tar fram en flaska bra vin som klarar att drickas i två dagar utan att smaken faller isär. Jag lagar god mat, dricker gott vin, läser och promenerar långt. Är på lektion 17 i min italienska för nybörjare: Che cosa è il vino? ventidue dollari? E troppo caro!
Jag lär antagligen inte kunna föra några större konversationer, men kommer i alla fall inte känna mig helt "blind".

Ny vecka, nya utmaningar. Mamma har beställt sachertårta till helgen. Familjemiddag. M kommer inte att vara där, men Kusins nye pojkvän och sambo:-)


1 kommentar:

magda sa...

Gott att läsa hur väl du tar vara på dig! Och hejaheja med italienskan! Grymt!