söndag, april 28, 2013

Söndag



Efter en lång morgon med tidning och stor kopp te kom jag ut med mina italienska vänner. jag har säkert gått två och en halv mil under lördag och söndag och kommit till "quale strada e per roma? A destra, piu poi diritto. E non lontano.
Jag har väldigt svårt för alla gemensamma böjningar, särskilt "vår" och "vi" det är som om hjärnan säger att de inte behövs.

Läser lite, slumrar lite i stolen, funderar över det där med att jag i grunden är introvert och vad det gör med mina mellanmänskliga kontakter.

 Lite senare plockar jag fram resterna av älgfärsen, kryddar den med svartpeppar, mild chili havtorn och sesamfröolja. Ugnsbakar några potatisstavar, avverkar några torkade trattkantareller till en svampsås och kompletterar med en näve bondbönor. I förrgår rårörde jag lingon och spetsade dem med rom, de är goda till.

 Som en bonus SMSar dotter och vill äta lunch nästa vecka.

Inga kommentarer: