lördag, april 27, 2013

Mellanmänskliga kontakter del ett.


Jag hade tänkt skriva något djupt om mellanmänskliga relationer, men jag mår alldeles för bra och är för mycket i nuet för det. Det kittlar dödsskönt i kistan...

I går råkade jag ut för ett oväntat möte. När jag skulle gå på min absoluta favoritrestaurang 19 glas - ägaren mailade mig och frågade om jag kunde tänka mig att komma en halvtimme tidigare och dela bord med några "mycket trevliga winelovers". Gissa om jag sa ja, med vändande post. Det visade sig vara vara helt rätt. Jag gick dit sju och klockan halv ett blev vi i det närmaste utfösta utan att jag hade märkt vart tiden tog vägen.

I dag korkade jag upp en av de gamla flaskorna och belönades högeligen efter 4 års väntan. Sippade lite rött, lyssnade på Shukar Kollektiv och drog ihop en rätt schysst mat. Efter film med William H Macy satte jag på ett tips från en vän - Crawler - och föll rätt ner i sjuttiotalet, på ett bra sätt. Fatta, man hör till och med svajet från skivspelaren.

......

Paus för spontandans till "Stone cold Sober" den kommer jag definitivt ihåg. Snart kommer nog grannarna...

Inga kommentarer: