torsdag, oktober 19, 2006

Slut på det roliga

Fasen i morgon åker jag hem, det är trist, jag har inte gått på Golden Gate än och jag kunde ha promenerat på Embarcadero en gång till, i solskenet, bland joggarna och alla turisterna. Hemlängtan? Nää, inte ett dugg.

I kväll åt vi på "Camelian Room" 52 våningar över havet. Det ser inte så högt ut underifrån, ögonen lurar en, men när man åker upp i hissen och öronen bågnar, när jag ser _hela_ San Francisco, flimrande ljus, blinkande reklam i alla färger, tittar ner och ser små leksaksbilar fara runt därnere - då förstår jag hur högt det är.

Slutligen fick jag prov på den "riktigt" amerikanska maten, tallriken täcktes av en jättelik köttbit, med en liten klick potatismos bredvid och en ännu mindre klick kokta grönsaker, Mums för en köttälskare som jag. Saknar cyklandet dock. Nu packa, sedan sömn. (det är kväll här)

Inga kommentarer: