onsdag, februari 28, 2007

Yra

På tre dagar har Gamle Oles Farsa lagt beslag på hela kylen. Han kallar parmesanen en grim bøsse, han har ofredat mjölken så den blivit sur och han stinker gamla otvättade sportsockor trots dubbla plastpåsar.
Med dödsförakt kastar han sig på golvet när jag darrig och febrig efter tre dagars influensa ska göra lite spaghetti med ketchup och ost. Han dribblar sig igenom mina utsträckta fingrar och jag kan nästan höra ekot av "vi aer røøthe.." men jag kan ha fel. Jag har som sagt feber.

På tre dagar har jag sett alla avsnitt av playa del sol - i sängen. Hurra för bärbar och trådlöst och svts inspelningar. På tre dagar har jag jobbat nästan lika mycket som om jag hade varit på kontoret. Hurra för bärbar och trådlöst och... tillgång till jobbets mail?

Inga kommentarer: