lördag, mars 16, 2013

Lördag


Boeuf bourguignonnen är perfekt och smakar fantastiskt ihop med mandelpotatis och Bordeaux.  Ljusen är tända, tulpanerna utslagna och jag ser på ett underbart program om hur man försöker göra instrument ur skräp, samtidigt som jag håller koll på vad som händer på nätet. I kväll känns det som avskildhet, inte ensamhet.

I morse vaknade jag tidigt, tog fram en högrev så att den skulle tempereras och låg och läste en timme innan jag kokade mig en balja te. Efter frukost förberedde jag grytan, stekte köttet, hällde på vin, la den i ugnen på låg värme och åkte till Lijevalchs. Egentligen var det för spretigt och för mycket folk som trampades och knuffades, men det fanns ändå en del ljuspunkter,
Efteråt gick jag hela vägen från Djurgården via Strandvägen till systemet på Regeringsgatan (vinkällarbutiken) och köpte en liten flaska bra champagne. Om det dyker upp något tillfälle att fira, är jag beredd.

Dagens tulpaner:

Inga kommentarer: