söndag, mars 03, 2013

Nytt år, nytt liv



Förjagar gårdagen med en promenad i det vackra vädret. Jag har unnat mig en ny musikspelare (jag tillhör kategorin anythingbutipod och håller mig till iAudio) och inleder promenaden med senaste Bowie, "The Next Day". Den är perfekt! Musik jag känner igen och relaterar till. Den Bowieska (eller är det Iggyska) disharmonin i musiken balanserar ut min egen.
Det är också bra att tvingas hålla koll på var marken befinner sig - allt är polerat av nattens vind och friktionen är nästan obefintlig. Lite senare är det Didos svala röst som får lugna själen.

Jag har bjudit in barnen och vi åker till stan och festar på det vi alla gillar: Asiatiskt. Vi dricker orkidéiste med sugrör och frossar i dumplingar, räkor, sushi, lurar i varann starka såser, pratar film, YouTube och grumpy cat i munnen på varann och det är alldeles, alldeles underbart avledande. Jag åker hem full av energi.

Dagen har varit god.

2 kommentarer:

magda sa...

Barnen. Det bästa en har gjort.

Silke sa...

Amen! :-)