fredag, april 07, 2006

Fredag

Undrar om man kan återanvända rubrikerna vecka efter vecka. Jag är lyckligt lottad, tänk att ha en så intensiv och spännande vecka att "Så ska det låta" kan vara fullt tillräcklig för att tillgodose mitt behov av spänning.
Nu finns där också en viss lockelse, jag har alltid haft en viss svaghet för Meja och hon är med i kväll.

Vi sitter och äter fläskkarré fylld med feta, salvia, timjan, och vitlök. Pappa dricker öl (Postiljon), barnen påskmust. De mördar varann i soffan och jag kollar Meja. Intressant att Dotter har koll på det låtar som sjungs. Varifrån? Singstar!!

Vi enas också om att både Claes Malmberg och Peter Settman måste vara pappor för dom skämmer ständigt ut sig, däremot är vi inte lika säkra på Papa Dee.

Dotter ska förresten på fest med sina klasskompisar i morgon, de är alla äldre! De firar en femtonårsdag och två (medgivna) killar ska vara med! Antalet gråa hår ökar snabbt.

Jag: "har din mamma pratat med dig om att dricka alkohol?"
Hon: "Ja, det har hon. Hon sa att jag inte fick och jag sa att jag inte skulle".
Jag: "Sa hon att hon skulle mörda dig om du gjorde?"
Hon: "Nä, det sa hon att du skulle!"
Jag: "Bra!"

Shit, på fest med sextonåringar! Jaja, jag ska ha telefonnummer, jag kommer å möter henne på vägen hem, var så säker.

Nu dags att gå lös på boktraven, jag skiter i Proof of life, ska försöka hämta mig från veckan. Trevlig helg.

Inga kommentarer: