tisdag, april 25, 2006

Trendspaning
















När jag (för andra gången i veckan) cyklar hem från jobbet, märker jag hur många av dem som sitter i bilarna som har en trådlös lur fäst i örat (nej, jag vill inte säga handsfree). En av mina kollegor gick med lurar (nej jag vill inte säga headset) hela dagen i dag. Numera är det lika lätt att tala i telefon som att mötas och vi ser till att vara lika tillgängliga för dem som ringer som för dem vi möter. Jag har ett abonnemang som d'r avgiften är 50 öre för varje samtal med människor som har samma abonnemang, oavsett längd.

På vägen hem stannar jag till och tar bilder på våren, det blir mer och mer värt för varje år att se förändringen, att kunna följa den i stället för att se sig omkring en dag och inse att det är försommar. Det känns som om man missar en bit av livet och det vill jag inte.
Veckans mat är en kalkonstek som jag har köpt för halva priset och stekt i ugnen. Med olika tillbehör räcker den hela veckan.
I går gjorde jag en linsröra med auberginer och granatäppeljuice, den var rent ut sagt sk-tgod.
Jag använde röda linser vilket ger en krämig röra, skulle gissa att gröna går fint också om man inte gillar mosigt. I dag blev det färsk spenat som fick smälta i olivolja tillsammans med rödlök och vitlök och bara lite salt. Till det bakade favabönor med aubergine paprika tomat och squash.

Ser för övrigt fram emot fredagen, då åker vi till Glasriket...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om ni kommer til Bergdala så får ni ringa på och hälsa till min pappa! Han bor i det gula huset mittemot härberget, och skulle bli duktigt förvånad om någon kom och ringde på och hälsade från mig :)
Bergdala finns inte ens på kartan, men det ligger på vägen mellan Hovmantorp och Lenhovda!