söndag, april 16, 2006

Påskmångel

Jag har köpt en ny kamera. En Canon A95, med vridbar display. Det var inte riktigt meningen, men när nu tillfället ges på Tradera slår jag till. I två dagar studerar jag manualen fram och tillbaka för att åtminstone få grepp om var jag hittar de vanligaste funktionerna. Jämfört med Minoltan blir bilderna glasklara.








Jag försöker ta chansen att ta bilder när vi promenerar i stan på lördagen i det fina vädret, men är alltför upptagen med att bara vara tillsammans och njuta av solen. Vi går på Street, sätter oss sedan på träbryggan utanför och dinglar med fötterna ovanför Liljeholmsviken. Till slut blir vi utträngda av ett gäng danskar som sätter sig tio centimeter ifrån - alltför långt innanför min territorialgräns.

Vi äter ägg, löjrom, sill, sparris, hollandaisesås (egenvispad) och en jättegod fisk på en bädd av svartrötter. Till slut, på söndag kväll är det nog av påskmaten och vi går till den lokala indiska restaurangen och beställer vindaloo.

Sedan ringer barnens mamma och försöker övertyga mig att Dotter ska ha tillgång till 800 spänn i månaden för "smink, hygien, bio, kläder", därför att "alla andra barn hon umgås med har det och mer." Rött skynke! Vi snackar en trettonåring - mens eller inte, vaffan ska hon med body lotion till???

Inga kommentarer: