tisdag, april 04, 2006

Grått

Regnet har gjort sitt jobb, snön har slutligen tappat greppet om landskapet. Det som är kvar är grått och ser inte ut att hålla många dagar till. Skönt.
Helgen var för kort som vanligt, vi gick till Bistro Bohème, där kan man få panerad ost med potatissallad från Prag för under 100 kronor, de har hyfsad öl också. Senare på kvällen gick vi och såg Syriana, inte illa, men jag tror att det är en film som lyfter mycket mer om man har läst boken.
En film som berörde betydligt mer är Crash som vi såg på lördagen, jag kan själv relatera till människor som styrs av saker de inte kan påverka och den frustration som blir. Den filmen såg vi i soffan med helstekt lammstek fylld med örter, körsbärstomater som hade bakats i ugn med olivolja balsamvinäger och lite socker, samt potatis och rotsellerigratäng.
Nu är det tisdag kväll och jag vet inte riktigt hur jag kommit dit, bara att det giock fort och att jag just nu mest känner för att gömma huvudet under täcket. Väntar bara på Dotter som är och matar marsvinen. Hon blev glad förresten, åt något smycke för att minnas. Vi har inte hittat något än dock.

Inga kommentarer: