fredag, maj 10, 2013

Idyll i förorten




















På stereon, Vanessa Paradis. På balkongen, sol och en nyplanterad kryddkruka. På parkeringsplatsen en nybesiktigad bil. Tre saker att glädjas åt.

Jag har jobbat hemma i dag med förhoppningen att få lite tänkande (jobb) gjort. Det gick så där; för många lediga i Sverige, för få lediga i Europa.

Oavsett, nu är det helg och jag kommer strax att sätta mig på balkongen med ett glas vin och en bok. I ugnen ligger en Aubergine och kokar sig mjuk. När den är klar skall jag göra en Babaghanoush (den stavningen gillar jag bäst), fräsa lite spenat och grilla en entrecôte.
Definitivt ska jag se dokumentären om Sven Lindqvist, vet inte mycket om honom, men en titel som "ökendykaren" väcker i alla fall min nyfikenhet. Kanske ser jag också om "Chocolat".

1 kommentar:

magda sa...

Njutbart.