tisdag, maj 14, 2013

Snurr


Någonting hände i lördags. När jag åkte hem från stan, på sen eftermiddag, så hade förorten blivit grön. Jag kom hem med två tomatplantor och minnet av en skön eftermiddag i gott sällskap. Livet är bra underligt, en present, som mynnar i ett restaurangbesök, som resulterar i att jag blir placerad vid ett bord med likasinnade och blir inbjuden på resa i juni. Skumt, men bra.

Nu försöker jag bara hinna med allt innan jag åker på torsdag morgon. Det blir långa dagar. Hemma lägger jag energi på matlagning, vilket får mig att varva ner, sen sätter jag mig och brukar Dag, vilken fantastisk serie, jag har avverkat del ett till sju. Femman är tamigtusan obetalbar.

E dopo domani, vado al Verona e al Venezia per cinque giorni. Forse sarà bene, per parlare l'italiano. (Nja, jag fick kolla futurum på "andare")

Inga kommentarer: