lördag, mars 25, 2006

Fredag

Det finns en baksida med särbo. Jag är arg, har blivit ljugen mitt upp i ansiktet idag - om mina egna handlingar - vilket är oerhört kränkande. M är hemma i dag med sin son, när jag vill dela får hon inte tillfälle, det är bara att släppa taget, slappna av och vänta till ett bättre tillfälle.

Så under tiden: Förbannelse åt människor som försöker gömma sina tillkortakommanden och sin själviskhet bakom ursäkter, lögner undanflykter och manipulationer: Jag önskar dem en total självinsikt en vacker dag. Just nu och ett tag framåt tänker jag vårda min ilska.

I kväll var det dags att bli kioskföreståndare igen. Jag och Son lämnade Dotter i backen och plockade fram godis, bakelser, värmde korvar och kylde drickor. Till skillnad från förra gången så var det mycket att göra, det är en glädje att se Son fixa varma mackor, ta betalt, servera och tycka det är kul. Vi munhuggs, slåss och har det bra. Det är bra terapi.

Hemma vid tio sätter vi bläckfiskringar i ugnen. jag tar en öl, barnen dricker blå läsk, vi sitter och tittar på TV en stund innan de drar iväg till sina datorer och jag stannar vid min...

Inga kommentarer: