onsdag, mars 08, 2006

...och korven den har två...

Skivaffären i Centrum ståtar med skivrea "oslagbara priser". Innan jag hinner fram, ser jag Cacka Israelsson med stora bokstäver på ett konvolut. Även om jag har svårt att stå emot rea, så vill jag inte bli ertappad med Cacka, Lasse eller Carlie i näven, jag går snabbt vidare.

Egentligen för slut i huvudet för att skriva något ordentligt väljer jag i alla fall att skriva här framför att skriva en handledning. Det är fint att jag numera åker till jobbet när det är ljust och åker hem innan det hunnit mörkna, synd bara att det alltför ofta är tio timmar mellan.

Förresten var jag på Street i lördags och köpte boken "Svenska hjältar" skriven av Petter Karlsson och illustrerad av Ulf Lundqvist. Den innehåller arton kapitel med rubriker som "Sämst på plan", "Laholms Fellini", "Wunderbart", "Lokets armé" - tänk att få läsa historien om doftgranskungen - det är få böcker som jag vill äga, men den här är ett riktigt smycke.

Inga kommentarer: