lördag, mars 25, 2006

Lördag

Födelsedagsmiddag för mamma, det blev gräslökspannacotta med löjrom, helstekt entrecôte, potatisgratäng med kantareller (egen plockning) och parmesan samt rödvinssås. Gott var det, men jag måste lära mig att folk inte gillar lika blodigt som jag. Det är också mycket tuffare att laga åt så många som åtta personer.

Hemma redan vid sex kände ingen för att äta mer, men jag råkade nämna för barnen att Coop i centrum hade skaffat en Ben & Jerry frys, så en eventuell middag byttes snabbt ut mot en Phish food och en Cherry Garcia. Hur kan man motstå en glass som heter Cherry Garcia, även om den inte skulle innehållit körsbär och mörk choklad?

Jag sköljer ner den med Coop Cola och passar på att slabba i mig den sista potatisgratängen, direkt ur byttan medan jag tittar på "Sirens" på TV8.

Japp, i bara kalsonger och undertröja...

Inga kommentarer: