måndag, mars 27, 2006

Regn

De första dropparna det här året. Underbart. Jag sitter i soffan och lyssnar på hur de efterlängtade dropparna slår på fönsterblecken.
Dagen har varit - lång och mattsam. Jag vaknade halv fyra med hjärnan på högvarv inför dagens urladdning, fortfarande ilsken, men hade ändå hunnit skriva av mig. Klockan två gick det stora mötet av stapeln och man kan säga att det slutade med en flämt. Typ inget hände. Jag hade i alla fall hunnit morra av mig och fick perspektiv på saker och ting. Efteråt var jag helt slut, orkade inte ens gå hem utan drev omkring på jobbet. Drev sen omkring på IKEA lite, köpte en vegetarisk pizzabit till middag och belönade mig själv med en femlliters gryta på COOP.

Jag sitter i soffan och lyssnar på dropparna splittras på fönsterblecken. Tittar på glasvärlden utanför och tänker att våren till slut har kommit. Äntligen. Livet rör sig.

Visste ni att man kan titta på TV-repriser över nätet nu? "Lite som du", "Kobra", men framför allt alla bidragen i melodischlagerfestivalen (schlagermelodifestivalen? Eller ska man helt enkelt strunta i schlager?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

*fniss* nu är du ju hopplöst ute! Kobra har man kunnat kolla på nätet i säkert två år! :) SVT är sååååå bra med just det!

Marie sa...

Ja, äntligen är det här - regnet. Det var som att gå i en luftfuktarfantasi på hemvägen, men just nu är all slags nederbörd fantastiskt, så länge den inte består av snö.

Silke sa...

Haha staris, tänka att fortfarande få glädjen att upptäcka nya saker! Vid min ålder!

Luftfuktarfantasi - mm fantastiskt, sa Bull.