fredag, juni 02, 2006

Dofter

Syrén, en doft av sommaräng, bränd olja (motorcykel), syrén igen, ett stråk av träkol, oförbränd bensin. Tallbarr, fuktig mossa, hästpiss, komocka, nylagd asfalt. Så doftar vägen hem. I dag kunde jag äntligen använda mina nyköpta shorts, det är underbart att äntligen få cykla i strålande sol, även om jag hade en ruskig motvind.

Min Outlookkalender var nästan helt vit i veckan och allra vitast var den idag, det betyder ett nästan oavbrutet talande. Jag är glad att bara umgås med Son i kväll, det brukar vara han som sköter snacket. Vi går på X-men III, själv tycker jag det är för lite action, men för honom är det himlen. Vi har med oss varsin chipspåse och prasslar ikapp.

Hemma sätter jag igång (el)grillen och penslar fläskkarré med en blandning av ketchup, hickoryrök,vitlök, salt och granatäppeljuice. Doften är förförisk, jag ställer mig med en liten Caol Ila på balkongen och tittar på cricketspelarna i parken. De har spelat nästan varje kväll, med en tvättkorg som grind. Inte för att jag fattar nåt, men bara det faktum att de spelar cricket är fascinerande.

Ujuj, dom visar "Deltagänget" på Femman, filmen som satte alla klichéerna i de hundratals Highschoolfilmer som följde. Filmen där John Belushi frågar "Vad är jag", stoppar in en skumboll i munnen och slår ihop kinderna så att den sprutar ut... "En finne!"

Klassiker

Inga kommentarer: