söndag, juni 18, 2006

Premiär









Kryddtäppan på balkongen har nu tagit sig så pass att jag kunde använda pepparmyntan i vår första Mojito. Vilken somrig smak! Råsocker, mynta, lime och rom hälld över krossad is. Krusmyntan som växer strax bredvid användes i Tabboulehn som fick följa med till badstranden tidigare på lördagen. Jag fick inte mycket, "oj vad hungrig jag var och det var så gott" sa Son när han tog sista tuggan. Dotter tyckte det var ok att jag inte fick så mycket, hon tycker just nu att jag borde hölja mig i en säck, så man slapp se min tjocka kropp..

Dagen innan var jag och M på begravningsfest. Min väns bror kom på den strålande idén. Alla möjliga personer som han kände från serievärlden och andra ställen samlades, vi drack massor, snackade minnen och dansade till David Bowie, Vanessa Paradis, Pet Shop Boys, Alphaville, diverse syntband som jag vagt kände igen och rullade sedan hem vid tre.

Annars har jag hunnit bada i havet i Helsingborg i måndags och fika på Systrarna Lundgrens (där själve kungen har fikat). Ibland är jobbet lite mer än en inandning och utandning, ibland är det rätt kul mellan andetagen.

Nu söndag kväll är det jätteskönt att sitta ensam i soffan, inte tänka på något särskilt. Jag har sett ut den myntakvist som ska in i morgondagens tabbouleh, jag har ätit en burk med tomat och paprikadolmar (extrapris på coop) och kommer nu välja ut några bilder som skall bifogas dagboken. Sen sängen, lite läsning (jag ska nog börja på nya Sara Stridsberg) och gonatt. 4 veckor till semester.

Inga kommentarer: