måndag, januari 15, 2007

Gringoland

Jag strövar runt på Bauhaus, det officiella uppdraget är att hitta bets i en kulör som funkar med min säng, för att äntligen kunna göra klart de hyllor jag byggde förra året. Egentligen spelar inte det någon större roll varför, jag gillar att ströva runt bland verktygsöverdådet, spana på toalettsitsar och givetvis kolla in alla som ser målmedvetna och proffsiga ut. Just i dag är det väldigt mycket kortklippta män i byxor med många fixkor, hoodie och ring i örat. Undrar om den händiga machostilen numera kompletterats med ring i örat för att markera någon sorts manlig känslighet.

Vid trädgårdsredskapen stöter jag på en satt, svartmuskig man med kläder i sliten bävernylon - the real hardcore, han behöver ingen ring i örat. Det är ett tryck på ryggen som jag bara inte kan tro på förrän jag har upprepat det en gång. Det står YUGO BOSS. Kan en dag bli mer räddad än så?

Har ett desperat tuggbehov. Köper lammtunnbringa - perfekt kött till en curry. Gör en hyfsat enkel med röda linser, morötter, vanlig gul curry, extra spiskummin och lite frusen koriander. Hålet verkar ha slutit sig väl, lite försiktigt tuggande funkar.

1 kommentar:

Marie sa...

Hm...Bauhaus kanske är värt ett besök då, alltså? ;) *pekar åt första stycket*