lördag, januari 13, 2007

Lyckad utryckning av herr Molar

Väl bedövad till tänderna (ursäkta) tog det bara en minut innan tandrackarn var ute. Det var den snabbaste utryckning jag varit med om. Jag fattade inte att det var klart och satt förvirrat kvar i stolen en stund. Trots allt rätt avslagen, fortsatte jag med sopptestet. Utan att gå närmare in på detaljer kan jag säga att Keldas fisk ock skaldjurssoppa placerade sig långt under isen, direkt äcklig, tror inte jag fixar att äta upp den, medan Blå Band Kantarellsoppa var helt ok. Bäst är faktiskt Campbells Krämig grönsakssoppa.
Vida överlägset förstås var min champoinjonsås som jag gjorde extra mycket av. Barnen åt fläskfilé och råstekt potatis till, jag åt bara champinjonsås.

Förresten, jag kan sälja tanden (med jacketkrona) till guldsmeden. Snacka om avancerad organhandel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du varit med om många tandutdragningar?

Hur känns det nu då? Jag är väldigt nyfiken eftersom jag behöver dra ut alla fyra visdomständerna...

Silke sa...

Det här är min fjärde:-/ Tre på de sista 7 åren. Tre dagar efter känns helt ok, det gör inte ont och såret verkar ha slutit sig. Förmodligen inte så uppslitet eftersom det gick så enkelt.