måndag, december 31, 2007

The fine art of bondage



Snyggt va? Lammsteken är uppknuten och fylld med en smet av salsiccia , brödsmulor från en gammal foccacia, olivolja, mejram, vitlök och fänkål (en helt egen komposition som jag skall skriva ut receptet på - om det blir gott. Som vanligt leker jag nakne kocken, barnen har inte kommit än så jag kan göra vad jag vill, eventuella fläckar tvättas enkelt bort på det sättet. De första gästerna räknas hit vid tre, jag har gott om tid på mig och de mesta är förberett, jag kan inte låta bli att avslöja vad det blir:
Först löjromsfrossa, courtesy of Allt om Mat:
- Svampkrustader med pepparrot och löjrom
- Lättfryst laxrulle med gurka och löjrom

Sen det gulliga lammet, tillsammans med jordärtskocksgratäng, citrongrönsaker (gulbetor, brysselkål rödlök och morot) och rödvinssky.

Sedan en skiva gruyére med fikon och lagerbladskompott och sist en semifreddo med choklad, maränger och ananassalsa.

Gott nytt år!!

Inga kommentarer: