söndag, juli 09, 2006

38.6



Kilometer blev det i dag. Jag var på biblioteket och lånade The very Best of the Far East, en kompilering av samtida musik från fjärran östern, samt Souad Massi som jag skulle beskriva som en del del arabiskt och en del flamenco. Allt åkte ner i MP3 spelaren och jag grenslade min numera väl inkörda trampare och gav mig ut. Funderade ett tag om det var något fel med mig som inte åkte iväg utomlands eller till någon stuga, eller träffade folk, men kom snabbt på att det är just frånvaron av händelser som är det som jag just nu vill och behöver mest. Tog den lite större rundan, Akalla, Tensta, Spånga, Hässelby, Lövsta och Görväln.

Vid Görväln stannade jag till, tog ett dopp, låg och läste en stund och tog en nybakad Drottningpaj med vaniljsås, innan jag avverkade resten av vägen hem.

Jag har lovat mig själv att försöka tömma frysen lite denna vecka, så i morse plockade jag fram en bit lamm som har legat och marinerats i yoghurt och kryddor hela dagen. Just nu puttrar det på spisen. Det här är en mycket bra site om man vill utveckla sin indiska matlagning. Så här i sommartider är det ett jättebra alternativ till grillat :-)

Inga kommentarer: