måndag, juli 24, 2006

Vilse









Solen lyser, det är hett och duschen som kommer från åskmolnet ovanför är välkommen. Dotter roar sig själv och sover hos kompisar, så jag tar ut cykeln. Jag har köpt en cykelkarta över Storstockholm och försöker hitta nya rutter. Det finns en jättefin som går från Sollentuna till Ulriksdal längs med Edsviken. Från Ulriksdal försöker jag tråckla mig genom Järva, det känns lite stressigt med duschen som närsomhelst kan gå över till skyfall och okända vägar, men till slut så funkar det, jag dyker upp i Kista, även om det inte är riktigt där jag vill och svetten bränneri ögonen.

När jag kommer hem, är jag jättesugen på något kallt och saftigt, så jag fuskar ihop en Gazpacho av grönsaksjuice, låter bara lök vitlök och rödpeppar smälta ihop i olivolja innan jag mixar ihop bröd, grönsaksjuice, och fräset. Toppad med bra olivolja är den helt ok.

M kommer hem i kväll, jag åker och hämtar.

Inga kommentarer: