tisdag, juli 04, 2006

Spara pengar

I går morse slank rakapparaten ur näven, beskrev en snygg parabel och träffade toalettstolen, självklart med rakhuvudet före. Utslagen. Mitt i sommarrean var det inget större problem att hitta en Braun, nedsatt med 300 kronor. Tyvärr var den slut när jag kom till affären. Med hela Barkarby handelsplats till förfogande, tänkte jag att jag åtminstone skulle se hur läget såg ut på andra ställen. Det slutade med att jag köpte en Panasonic för 300 i stället för en Braun för 700.

Jag har också sparat pengar för en tvättmaskin. Dotter kröp till korset och lämnade tillbaka tvättstugenycklarna som hon uppenbarligen hade i tre veckor, något hon förnekade förstås och lät mig leta igenom hela lägenheten. Jag har en tvättmaskin jag kan använda i nödfall, men den låter som ett skenande tåg och senast gnisslade den på ett väldigt otäckt sätt. Jag hade börjat leta efter en ny när nycklarna plötsligt bara dök upp i nyckelskåpet.

I morse när jag vaknade satt det tre fåglar (små, gula, långa svansar) och förde oväsen på min balkong. Jag jagade iväg dem, lät balkongdörren vara vidöppen och hitttade dem i vardagsrummet fem minuter senare! Stackarna försökte komma ut genom vardagsrumsfönstren tills jag vilt viftande styrde dem rätt.

Cyklar till jobbet i bara linne och träningsshorts, vilket underbart väder! Tre dagar till semester.

Inga kommentarer: