torsdag, juli 06, 2006

Snart

I parken har man riggat upp ett sound system i form av en äldre bergsprängare. Man spelar västafrikanskt och två män dansar något som avlägset liknar det jag först såg på Club Dakkar för fyra år sedan, men är betydligt mer avslaget. De får applåder, folk sitter vid caféet och runt om i parken på skuggiga bänkar och tittar. Själv har jag lyssnat på Manu Chao ända sedan jag cyklade från jobbet. Det känns liksom rätt i värmen.

Det är tvättstuga i dag, fär första gången på snart en månad. Mycket ska tvättas. Lyckligtvis kan jag lägga beslag på bägge stugorna, ingen vill väl tvätta en sådan här kväll, det är inte ens bokat. Mad dogs och Silke... Det är ännu varmare i torkrummet än ute i middagssolen.

Grillar en flintastek medan tvätten snurrar och äter bara den med jordgubbar till efterrätt. Eftersom dom inte är plockade solvarma direkt från busken (buske?) skäms jag inte ett dugg för att hälla upp florsocker och doppa dem ordentligt. Man biter av en liten bit först, doppar i florsocker, biter av en bit till doppar... kvar på tallriken blir en röd gegga av florsocker och jordgubbsaft som jag slickar i mig sist.

En dag kvar till semester.

Inga kommentarer: