torsdag, november 03, 2005

Baksmälla II

Hmm, det verkar som att måndagens baksmälla är en förkylning som jag vägrar låtsas om. Tänk att vara så fokuserad så man lixom inte märker den - jag hade lite ont i halsen förra veckan, men det försvann ju och man kan ju bara inte vara sjuk en helg eller?

Ibland så har jag förmånen att få äta saker som jag aldrig skulle betala för - häromdagen åt jag kalvbräss, med surkål och fläsklägg garnerad med havskräftor. Kombinationen var - intressant. Undrar varför ordet pretto dyker upp så tydligt.

Tittar på Tina och dreglar över hennes lammstek, lite skillnad på de salviablad hon stoppar i den och de småttingar jag har på balkongen.

Dotter har ett sätt med ord som kan göra en mållös: "Pappa jag hittar inte min nyckel!"
"Det är lugnt, inte så att jag har tappat den, jag vet bara inte var den är". Ehh...

Inga kommentarer: