fredag, november 18, 2005

Relevans

Veckan är över, det går otroligt fort när man har så kul som jag. Dagarnas kamp om existens avlöses av existentiella diskussioner på kvällarna (fick jag till det). Dotter måste vara minst lika trött, hon jobbade med sin uppsats till efter tolv i går, då låg jag och läste senaste Harry Potter. Jag måste ju kolla själv om Dumbledore dör på sidan femhundranått.Kyckling är fortfarande bannlyst, fågelinfluensan är ännu inte helt avfärdad så jag lagar hamburgare på en deciliter av pappas öl, en hackad brödskiva, fransk senap och billig köttfärs från Hemköp. Till det blir det potatisklyftor, en sås på getost som legat i kylen i några månader (smakar mer) turkisk yoghurt salt och olivolja. Sweet chili sås bryter fint till den. Alla blir nöjda, glada och jättemätta. Lite senare myser jag till med Doobidoo.

Veckans lågvattenmärke - jag är en mobbare.

Veckans forskningsresultat - ar man en låg födelsevikt löper man högre risk för begå självmord senare i livet.
Forskningsresultaten på http://www.venganza.org/ särskilt deras forskning om den globala temperaturhöjningens förhållande till det minskande antalet pirater i världen ter sig mer och mer trovärdig.

1 kommentar:

Marie sa...

Vill du tala ut om det där med mobbandet?