onsdag, november 09, 2005

Fram och bak

Förutom rätten att jobba hur mycket som helst så har jag ibland förmånen att sitta en hel dag och försöka gissa framtiden, också försöka hitta de besvärjelser som hjälper mig att påverka den. Det kan vara rätt uttröttande, men kul på riktigt.

Efter en sådan dag är det inte fel att jorda sig och tvättstugan är ett mycket bra ställe att göra det på. Jag gör en ny erfarenhet, det är bra att välja rätt kläder (på sig) när man tvättar, en tröja med vida ärmar har sina risker. Handtagen på den blåa IKEApåsen full med kläder räcker inte ovan ärmarna utan trasslar in sig i dem och lägger sig ovanpå den bara axeln i stället för tröjan. Sedan glider påsen sakta nerför armen och tar med sig skinnet på vägen ner. Jag låter den göra det, för envis för att lägga ner påsen och ta ett nytt tag.

Hmm, insåg just att tvättstugeteman börjar bli ett mönster. Jaja, uppenbarligen en av mitt livs höjdpunkter...

Intressant bit av värdelös information ur aftonbladet. Ur något som heter Columbiastudien, säkert seriös, väljer Aftonbaldet att publicera följande faktum:
54% av de tillfrågade (män) föredrar att dansa offentligt hellre än att utsätta sig för en rektal undersökning av läkare.

Bara för att förtydliga, det betyder att 46% av männen hellre vill ha ett finger i anus än att dansa offentligt??!!!

He, he, kom på att jag kanske är alldeles för oskyldig för denna världen...

1 kommentar:

Marie sa...

Hahaaaaa! Det är kul att tolka siffror på sitt eget sätt.